top

 

Modelændringer på Maxi 77

1972
Sejlnr. 1-70
Brun bemaling. Dæk i balsa-sandwich.Spritkomfur tværskibs. Basinredning i plywood.Garderobeskot i bagbord side mangler
1973
71-302
Grøn bemaling. MB 10A (benzin) indenbordsmotor som tilvalg.
1974
303-699
Grøn bemaling. Dæk i divinycellsandwish.
1975
700-1209
Blå bemaling. MD 5A (diesel) indenbordsmotor som tillvalg.Basinredning i form af et inderskrov i plast. Forstærkninger ved kølen. Nyt dæk med stuverum/ankerbrønd ved forlig.

Kraftigere skødespil.Højt ruf ved nedgangen og ny basinredning med lavere dørk som tillsammen gav bedre ståhøjde ved pantry.Højere cosckpit dørk.

Rufskottet flyttes akterud med mindre hældning.Mere bekvæm hældning på cockpit rygstød. Nye luger i bænkene i cockpit'et. Dobbelte hovedskot mellem salon og forkøje.
1976
1210-1995
Blå bemaling. Förbättrat fördäcksstuv med dræning.Plexiglas i forlugen. Ny rudemontering medvinduesrammer i ABS-plast (dobbelte ruder). Nye lanterner. Ventilation i akterstuv.
1977
1996-2506
Blå bemaling. Nyt dæksmønsterSjöfartsverkets Blåskylt fra nr 2122 som indebar nya sikkerhedsdetaljer som standard, f.x. pulpiter og mantåg, lænsepumpe, dobbel badestige på akterspejlet, gribbe-rælling.( I øvrigt bør man være lidt skeptisk om den "blå skylten" er en garanti for kvalitet.)
1978
2507-2716
Den blå "MAXI kant" nu ikke længere af blå gelcoat, men en blå stafering på alm. hvid/grå gelcoat. Transparent forluge. Seldén mast. Forstærkede vante montering med "tie-rods" som standard
1979
2717-2934
Blå stafering. Aflastere på ruftaget.Nyt pantry design og aptering.
1980-83
2935-
Ingen større forandringer

Det siger vores medlemmer